تا قبل از اینکه این دو موتور جستجوی مذکور ( بینگ و یاهو ) باهم متحد شوند عدم بهینه سازی سایت برای یکی از آنها اهمیت فراوانی نداشت ولی الان که این دو موتور با یکدیگر متحد شده اند با تولید 24% از ترافیک های تولیدی از طریق موتورهای جستجو قابل توجه اند.
طبق آخرین آمار ارائه شده در زمینه موتورهای جستجو توسط موسسه comScore موتور جستجوی بینگ که نتایج درون یاهو را هم ساپورت می کند دارای 24% از بازار موتورهای جستجو می باشد.
یک مثال :
اگر سایت شما دارای 1000 بیننده در روز باشد که 20% آنها معادل 200 نفر از طریق موتورهای جستجو بدست آمده باشد. با یک حساب ساده می توان فهمید که بطور متوسط روزانه 48 نفر آنها از طریق بینگ خواهد بود. اگر سایت شما برای بینگ بهینه نباشد شما این بازدیدکنندگان را از دست خواهید داد. یعنی 4.8% از کل ترافیک.
البته گفتنی ایست که در ایران درصد استفاده از بینگ و یا یاهو از متوسط استفاده آنها در جهان اندکی پائین تر است ولی با دو مطلب قابل بحث داریم و آن اینکه :
•    اولا اینکه این تفاوت درصد ایران با متوسط جهانی زیاد نیست.

•    دوما آیا همه کاربران سایت شما از ایران هستند ؟

درست زمانی که با خیال آسوده و فکر اینکه تمامی موارد مورد نیاز برای بهینه سازی سایت را انجام دادم و من بعد از موتور جستجوی اصلی وب یعنی گوگل بازدیدکنندگان زیادی را کسب خواهم کرد، با چالشی بزرگ روبرو می شوید، چالشی که شاید شما را مجبور به شروع دوباره بعضی از فعالیت های بهینه سازی نماید. با یک موتور جستجوی نسبتا بزرگی روبرو می شوید. آن Google نیست Yahoo هم نیست. آن موتور Bing نام دارد، بینگ موتور جستجوی شرکت میکروسافت است که در ماه های اخیر رشد بسیار خوبی نیز داشته است.

یک سوال : بهینه سازی سایت برای موتور بینگ شامل چه مواردی می باشد؟

به هر حال ( حالا حالاها )  در نمودار مقایسه میزان استفاده از موتورهای جستجو، گوگل رتبه بسیار بالایی نسبت سایرین دارد و شما در بهینه سازی های خود این نکته را نباید فراموش کنید. افراد متخصص و صاحب نظر و همچنین خود بینگ به این سوال پاسخ داده اند. برای اطلاع از این راه حل ها و کسب بازدید کننده از این موتور جستجو که آینده روشنی نیز پیش روی خود دارد، این مطلب و همچنین سایر مقالات مرتبط با بینگ را در rtwo.ir مطالعه کنید بعد از مطالعه در صورتی که سوال و یا نقطه نظری داشتید در بخش نظرات با من در میان بگذارید.

و اما اصل مطلب : یک اصل را قبل از بیان نکات بیان کنم و آن اینکه "بینگ ، گوگل نیست"
ابتدا باید بدانید که واقعا بینگ ، گوگل نیست. بله این یک حقیقت تلخ است. چرا ؟ الان متوجه خواهید شد. بینگ از روشهای متفاوتی نسبت به گوگل برای خزیدن (crawling)در بین صفحات استفاده می کند به همین دلیل روشهای معمول که جهت بهینه سازی سایت برای گوگل استفاده می کردید با بینگ سازگار نیستند.
عملکرد خزنده بینگ از خزنده گوگل کندتر می باشد.  بینگ یک موتور جستجوی بسیار محتاط می باشد . بجای اینکه صفحات دارای کلمات کلیدی یا لینک های ورودی را بسرعت بررسی کرده و اندیس گذاری نماید، با صبر و حوصله رفتار می کند. برای بررسی ، رسیدگی و تایید سایت به اندازی کافی صبر و تعلل می کند. بدیهی است که نتیجه این انتظارها ، طولانی شدن مدت زمان کسب رتبه خوب در بینگ می باشد. البته این سیاست حرکت آهسته و پیوسته به حفظ خوشنامی و اعتبار کمک می کند.
این استراتژی بینگ در مقابل گوگل ( حرکت را شروع کن ) قرار دارد. بینگ توقع محتوای با ارزشتری را دارد. روبات بینگ صفحات یکتا را دوست دارد ( این خاصیت را گوگل نیز دارد. قابل توجه آندسته از وب مسترهایی که مطالب را کپی کرده و بدون تغییر در سایت خود استفاده می کنند و یا حتی گاها دیده ام یک مطلب را با آدرس دهی های مختلف ارائه می کنند و جالب اینجاست که این را مزیت می دانند!! ). به ماندگاری و کیفیت مطالب صفحات حساس می باشد. به اندازه کافی از بینگ متنفر شدید یا نه. شوخی کردم.
بینگ  از شما انتظار دارد تا سایتتان را به بینگ معرفی کنید. برای بدست آوردن رتبه بالاتر همین الان سایتتان را به بینگ معرفی کنید ( معرفی سایت به بینگ ) همچنین برای اینگار می توانید از ابزارهای وب مستر بینگ استفاده کنید.  برای استفاده از این ابزارها شما احتیاچ به اشتراکی در Windows Live  دارید. سایتتان و همچنین sitemap سایتتان را با استفاده از این ابزارها به بینگ معرفی کنید.
بینگ موتور جستجوی جوانی است ولی رشد بسیار خوبی می باشد. در نهایت اگر موفق نشدید تا موارد مربوط به بهینه سازی سایتتان برای بینگ را به سرانجام برسانید زیاد ناراحت نباشید. بینگ بدلیل جوان بودن کمی پیچیده بنظر می رسد. در کل بدلیل درصد بالای استفاده از گوگل  و جوان بودن بینگ ، در تعیین سیاست های Seo خودتان ابتدا نظر گوگل را بدست بیاورید.

نکات بهینه سازی
برای کاربردی بودن مطلب در اینجا تنها مسائل مهم و اساسی را مطرح می کنم :
•    تعداد کلمات کلیدی در صفحه را کاهش دهید. اگر در یک صفحه بیش از 3 کلمه کلیدی داشته باشید این صفحه برای بینگ یک صفحه مناسب نیست.
•    در راستای یکتا بودن حرکت کنید. از عناوین تکراری برای صفحات استفاده نکنید همچنین در متاتگ description  نیز این موضوع را رعایت کنید. عنوان صفحه حتما شامل کلمه کلیدی صفحه باشد.
•    تا جایی که می توانید از متن در لینک ها بجای تصویر استفاده کنید.
•    در رفتار با بینگ به محتوا اهمیت زیادی بدهید. وقتی مطلب می نویسید فکر کنید که قرار است این متن را  بینگ همانند یک انسان باهوش بخواند ، نه اینکه بینگ این صفحه را اندیس خواهد کرد.
•    لیستی از کلمات کلیدی در صفحه مهم است. این بدان معنا نیست که در صفحه از کلمات زیادی استفاده کنید بلکه منظور ارائه لیست کلمات است نه مانور روی کلمات زیاد.
•    شرافتمند باشید. از حیله زدن به موتورهای جستجو بپرهیزید. و از حیله زدن به بینگ بیشتر بپرهیزید. بطور کلی استفاده از روشهای ناصحیح برای فریب موتورهای جستجو روش منطقی و مناسبی نیست. متاسفانه الان در بین وب سایت های فارسی، سایتهایی می بینم که خود شعار seo می دهند ولی از ابتدایی ترین استاندارهای Seo بی بهره اند و با استفاده از روشهای غیرمجاز و اقدام به افزایش بازدید می کنند.
•    به لینک های باارزش و با کیفیت بیشتر اهمیت بدهید تا لینک های زیاد. سایتهای قدیمی در  بینگاز ارزش بالاتری برخوردار است.
•    از کلمات کلیدی در آدرس دهی های خود استفاده کنید.
این نکات ساده و کوتاه بودند ولی رعایت آنها تاثیر بالایی در نتایج بینگ برایتان به ارمغان می آورند. با نظر دادن درباره این متن و بینگ در انتهای همین مطلب، بنده را در ارائه مطالب بهتر یاری نمایید. در آینده طی مقالاتی امکانات میکروسافت در زمینه بهینه سازی را برایتان معرفی خواهم کرد.